Rabu, 2 Jun 2010

KEMPEN KAMI BLOGGER PICISAN MENENTANG KEKEJAMAN ISRAELAKNATULLAH.......

Share
Assalamualaikum kepada semua pembaca2 yang dihormati..................

Semalam dua orang kawan blogger aku telah melancarkan kempen menentang keganasan israelaknatullah,alhamdulillah ramai bloger2 yang memberikan maklum balas dengan baik sekali.........

Kepada farid dan alvin,korang memang terbaik,kita blogger picisan mari bersama2 menolong walaupon sekadar mampu menulis tentang kekejaman israelaknatullah tu,insyaallah ia bisa menyedarkan orang ramai dan akan lebih membenci spesis makhluk yang tak layak duduk dimuka bumi ini..............
.
.
Poster diatas menunjukkan sedikit sebanyak  kekejaman yang dilakukan tentera israelaknatullah yang kita tak pasti sampai berapa lama dan sampai bila mereka akan berhenti....................

Memang jenis manusia yang lupa asal usul dan tak sedar diri.Sudahlah masuk menumpang,tanpa perasaan malu sedikit demi sedikit mereka merampas tanah tumpah darah penduduk palestine yang dahulunya sentiasa aman dan damai.............

Sudah hampir 50 tahun mereka menjajah dan menghuru-harakan tanah palestine tanpa rasa belas ikhsan.Pengeboman,pembunuhan,memusnahkan tempat tinggal dan merampas tanah penduduk di situ dengan sewenang-wenangnya.............

Melihat kekejaman yang mereka lakukan berterusan tanpa menghiraukan amaran dan bantahan  yang disuarakan di seluruh dunia seolah2 mereka adalah kuasa besar dunia sedangkan mereka pada suatu masa dahulu hanyalah kaum yang dihalau dan dihina seperti anjing..............

Dan yang lebih tragik lagi apabila kapal laut yang membawa barang2 keperluan serta ubat-ubatan yang sedang dalam pelayaran ke semenanjung gaza untuk misi bantuan kemanusiaan  buat penduduk palestine diserang oleh mereka dengan begitu ganas sekali............

Kini aku sebagai seorang blogger picisan menyeru para2 blogger tak kira picisan atau yang sudah senior,sila pandang serius akan kekejaman ini dan sama2 lah kita menyokong dan menyertai KEMPEN KAMI BLOGGER PICISAN MENETANG KEKEJAMAN ISRAELAKNATULLAH.................

Sila tekan poster di atas sekali untuk maklumat lanjut tentang kempen ini......terima kasih............

SUATU KETIKA DULU......
PUNYA WAKTU UNTUK DUDUK DI BERANDA SAMBIK LEKA MELIHAT ANAK2 BERMAIN..........
TERPANCAR SENYUM LEREK DI WAJAH SUCI MEREKA.................
BERMAIN TANPA ADA RASA APA2........................
BERLARI SEBEBAS-BEBASNYA DI ATAS TANAH SENDIRI TANPA DISEKAT.............
KADANG TEJATUH KE TANAH TAPI MASIH TERSENYUM.......
SI IBU TERSENYUM SI BAPA KETAWA..........
WALAU TERJATUH TAPI MASIH MAHU BERMAIN........
MASIH MAHU BERLARI.............
SEPERTI MEREKA TAU APA MUNGKIN ITU YANG KALI TERAKHIR MEREKA BERSENDA GURAU............


KINI ITU SEMUA TIADA LAGI...........
HANYA KETAKUTAN MENYELUBUNGI DIRI..............
HANYA MAMPU BERDOA KEPADA ALLAH SUPAYA BAHAYA DAPAT DIHIDARI........
GELAK SUDAH BERTUKAR SEDIH..............
NYAMAN SUDAH BERTUKAR NGERI...........


TIADA LAGI NYANYIAN LAGU...........
HANYA DENTUMAN YANG SELALU BERTALU..........
TUBUH YANG CERGAS BERTUKAR KAKU..............
MUKA YANG MANIS BERTUKAR LESU.............
TAK TAHU LAGI KEMANA ARAH PERLU DITUJU............

BERLARI DALAM KETAKUTAN............
TERSENTAK WALAU BERTEMBUNG DENGAN BAYANGAN........
HIDUP SENTIASA DALAM KERUAN...........
SAMBIL BERDOA TANAH TUMPAH DARAH INI KEMBALI AMAN.......
BERHARAP DOA ITU KAN MENJADI KENYATAAN...........
DAN BUKANNYA KHAYALAN..............


notakaki:semoga saudara seislam kita di palestine sentiasa dikurniakan kudrat dan fikiran yang bisa buatkan mereka bertahan dari musuh Allah dan seluruh umat islam di seluruh dunia yang bernama...........ISRAELAKNATULLAH.........amin............


12 ulasan:

  1. mak aih , terbaik la epul . blogger picisan pun ade wat group gak , hahahak .

    BalasPadam
  2. thanz bro.. walaupun lewat pos gua tetap hargai lu.. thanzz

    BalasPadam
  3. aus,thanks,jom lah join.....:)

    farid:sori lambat post,btw thank to you who done this great job...........:)

    BalasPadam
  4. sedey bila tengok dunia sekarang. hmm. eh epul , blog kau bukan picisan lah :) hehe. blog eyka plak blog pungut. hahaha

    BalasPadam
  5. eyka:ish,blog sy mmg picisan pon,tak seberapa kalo nk dibandingkan dgn blog eyka........:)

    blog eyka 'pungut'?...........hehehe mcm2........:)

    BalasPadam
  6. waalaikumussalam,yup,aku setuju,sngt setan.........

    BalasPadam
  7. israil mmg laknat.
    burn in hell u damn jewish!

    BalasPadam
  8. tahniah epul :)


    same2 kite menentang kezaliman :)

    BalasPadam
  9. frodo:sokong2......

    lolly:tima kasih ,ye jom...:)

    BalasPadam
  10. hapuskan israel!!!
    diorang juz' menumpang dibumi palestin...

    *Malaysia patut hentikan kontrak dengan APCO Worldwide sebagai tanda bantahan terhadap kekejaman israel...

    BalasPadam