Isnin, 1 Februari 2010

BOLEH PERCAYE KE???.....

Share
Tengah dok sronok kire duit untung jual kuih yg aku buat tetibe je adik aku yg badan die lebih kurang same gak ngan aku datang nak pinjam duit skit.Aku dengan perasaan sombong dan belagak kaye kate tak leh pinjam.Bukan ape,dulu die penah gak pinjam ngan aku tapi usahkan bunga pokok pun die tak bayar lagi (cam ceti la pulak) sebab tu aku xnak bagi pinjam dah.Kalau nak dikira dah lebih RM200 aku pinjamkan (sedekah jelah kalau takleh bayar) tapi sesen pun die tak bayar lagi.Skang ni ade hati nak pinjam lagi duit ngan aku.Sory bro not anymore...

Aku ni bukan ape,bukan x kesiankan adik aku tapi die ni memang jenis yg payah nak bayar utang.Udahlah keje pun malas nak buat memang takde harapan nak idup lame kalau dok sendiri.Aku ni yg dah ade gaji pun nak gak buat kuih supaye duit tu tak lah asyik kureng je kan.Selagi ade kudrat aku taknak lah sia2 kan camtu je baik aku buat kuih bleh gak tambah pendapatan kan.Ayat cam dah tue je...hehe


Tapi yang aku suke bile time mak aku bagi ceramah kat sibling aku memang die akan sebut name aku untuk dijadikan contoh supaye dieorang ni keje kuat skit(bangge la tu).Tapi kadang2 aku pun tak tahan gak sebab semue keje kat kedai tu mak harapkan aku je sampai bile balik umah badan sakit2 je.


Walau camner pun aku tetap gak syukur sebab rezeki aku tak penah putus walaupun kadang2 mak membebel pelanggan die pegi ke kedai lain(nak buat camner dah takde rezeki mak).Dulu mak ade kate tak lame lagi kedai tu jadi milik aku ye atau tak tu aku tak tahu tapi kalau ye pun aku memang suke lah sangat sebab tak yah la nak cari modal besar nak meniage kan(gile harte tol)...hehe


So kesimpulannye,kalau korang nak berjaye tu kenelah usaha yang betol tak kire cepat ke lambat sebab tu sume dah tertulis di kanan dan kiri kite tau.So same2 renungkan dan selamat berbloging...hehe


Soalan:Along ape yang nak tolong kite wpun kite tak bayar utang...



Jawapan:banglong kite lah...hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan