Sabtu, 13 Mac 2010

KENANGAN DISAMBAR KILAT

Share
Hye semua,selamat malam(eh,dah malam ropenya...hehe)

Masa sedang berehat dalam bilik ni tadi tetiba je hujan turun tanpa bagi warning tahap jingga.Terkejut gak aku dan tetiba aku teringat kisah aku masa hujan lima tahun yang lalu.Jom kita zoom...hehehe

Pada masa tu bulan ramadhan dan kami sekeluarga tengah bersiap nak berniaga.Aku jeling kat langit gelap semacam je tapi aku ingat cuma hujan biasa je ni so aku buat cam biasa je.....

Tetiba hujan turun lebat pulak tu tapi kitaorang buat selamba je sebab masa tu orang ramai lah juga datang membeli so tak terperasan pulak masa tu guruh dah berbunyi kat atas.Tetiba je ada petir menyambar kemudian elektrik terus blackout.....

Tetiba pulak(banyak betul tetiba)adik aku lari datang ke kedai kata rumah kena sambar petir.Kitaorang yang kat warong ni semua terkejut.Yelah selama ni tak pernah pun jadi benda camni tetiba je kena hari ni kan.....

Bila teringat balik waktu tu memang rasa sedih sangat.Waktu tu memang teruk sikit kehidupan aku sekeluarga ditambah pulak berjiran dengan jiran2 yang suka menyombong dan berlagak..sedih giler.....


notakaki:aku skunk makin hebat menulis dalam bahasa baku bukan menggunakan kaki ye AUS....hehehe

13 ulasan:

  1. saba je la....
    sume 2 dugaan dr DIA...

    BalasPadam
  2. luz:alhamdulillah skunk kehidupan aku lebih baik dari dulu...:)

    BalasPadam
  3. aah la , patut aku baca makin mudah ni..
    kau dah tukar bhse urdu ko..
    kekeke...

    la epul , sabola . aus masih ade utk smue..
    hahaha

    BalasPadam
  4. salam buat tuan tanah...
    langit tak selalu mendung..hujan tak semestinya sampai petang....kapal selam pun ada masa timbul ada masa tenggelam...apapun pak long doakan moga dimurahkan rezeki

    BalasPadam
  5. aus:bahase urdu aku tak tau tapi mkn budu aku tau...hehe

    paklong:wasalam,terima kasih paklong...hehe

    BalasPadam
  6. thanx ni singgah blog akak...insyaAllah pagi esok akak mengaktifkan semula...anak2 dah sihat...

    blogtrafik tuk adik...nuff tido plak..next time ye

    BalasPadam
  7. kak asha:alhamdulillah...:)

    its ok...:)

    BalasPadam
  8. takde ape2 yg truk belaku cume fius utame je yg terbakar truk...:)

    BalasPadam
  9. sib baik takde yg lebih buruk berlaku dari fius utama je terbakar...(tanak sebut yg lebih teruk...tak elok)..tapi alhamdullillah masih selamat lagi nyawa....

    BalasPadam
  10. kak asha:nk bwat camner kan,dugaan Allah...:)

    BalasPadam
  11. ngeri gak tu..
    sabar jela..
    nasib baik xde kemalangan jiwa..

    BalasPadam
  12. pojie:mmg nasib baik....hehe

    BalasPadam