Jumaat, 26 Mac 2010

TOLONG HORMAT ORANG LAIN DULU KALAU NAK KAMU DIHORMATI...ECEHH

Share
Hye semua,salam satu blogger...hehehe

Sudah lama tertunggu2 malam ni barulah boleh mengepost entry sebab dah beberapa malam line internet kat rumah aku ni semput.Dan kalau diikutkan dah lebih dari 5 entry yang tak dapat aku post sebab masalah negara ni....ish3

Hari ni nak cerita sikit tentang perangai.Dulu masa aku berniaga kat bazarr ramadhan adalah satu kisah ni terjadi dekat jiran niaga aku.Nama dia Cik Nur,bukan janda anak 1 ok tapi bini orang anak5 tau. Kesnya cuma nak berkongsi plastik yang ada kat seorang pelanggan dia a.k.aseorang pakcik yang boleh dikatakan tua tapi muda sikit.muda?entah....hehehe

Suatu hari di bulan mulia hari tu pakcik tua tu datang membeli daging rendang seketul dekat gerai dia(makcik ni punya rendang memang terbaek,aku biasa beli 3 ketul sekali hadap...hehehe).Aku tengok dekat tangan pakcik tu tak kalah dengan macam2 jenis makanan dan minuman yang dia beli.Entah satu bazar tu habis dia borong kot....ish3,pelahap bebenor orang tua ni....hehehe

Lepas tu CikNur tanya boleh tak dia letak sekali dalam plastik yang bertimbun2 kat tangan pakcik tu.Tup2 pakcik tu tiba2 je marah dia.Pakcik tu kata dia kedekot nak isi dalam plastik sebab cuma beli seketul je tapi aku rasa apa yang CikNur minta tu bukannya salah pon .Bukannya apa cuma dia tengok plastik yang ada kat pakcik tu banyak sangat dan ada yang boleh muat 2-3 jenis barang lagi tau....ish3

Lagi pakcik tu cakap CikNur ni nak untung banyak lah,kedekot plastik lah,jual mahal lah(jual lauk tu bukan empunya diri la)dan macam2 lagi yang aku tak boleh nak tulis di sini.Nasib baik lah masa tu laki dia tak ada kalau tak dah bertumbok dah dieorang kat situ tapi kalau bertumbuk jugak aku sokong laki CikNur .....hehehe

Lepas pakcik tua tu blah aku tengok muka CikNur sedih je.Yelah dia tanya baik2 tapi kena maki pulak kan.Tapi dia kata nak buat macam mana dah nama berniaga terpaksalah kena tempuh semua ni kan.Aku memang setuju dengan dia tapi orang tu agak2 lah kalau taknak bagi tu cakap lah dengan sopan sikit.Bukan awak seorang je yang tengah lapar kiteorang ni pon lapar jugak....ish3


Ingatlah kalau kita nak orang hormat kita,kita kena hormat orang dulu ok(pesanan penaja)...hehehe


notakaki:tak sabar nak buka kedai runcit pulak tapi masih dalam perbincangan so doa2kan lah ok...:)

19 ulasan:

  1. abcmilo:btol2 jugak..hehehe

    BalasPadam
  2. semoga brjaya dlm perniagaan

    BalasPadam
  3. gile sombong , kau nk plastik ke rendang. hahahak.

    BalasPadam
  4. pnh jumpa cust gini...sbr jela....ishhh

    BalasPadam
  5. kak asha:amin...:)

    aus:tulah,aku pon tak tau pehal ngan orang tua ni...ish3

    soffya:btol tu,sabo jelah kan....:)

    BalasPadam
  6. epul,.

    ko mmg usahawan berjayalah,.

    keh22,

    moga berjaya bukak kedai runcit,.


    kesian kat ciknur tuh,.
    kurang ajar punya pakcik tuaaaa

    BalasPadam
  7. cik Epal:agree...:)

    cikTi:kedai runcit tu masih dalam perbincangan tapi mintak2 menjadi lah...:)

    BalasPadam
  8. kita hidup ni... hormat menghormati tu memang dah tuntutan hidup.. kalau tak... siaplah..

    salam perkenalan saudara.. saya dah join 'pengikut ajaran sesat' tu... heheheh.... sempoi je tulisan anda... best...

    BalasPadam
  9. ashrafi:sebelom nk org hormat kite kene hormat org dulu...:)
    sempoi?ade mase sempoi tapi ade mase keras...hehehe

    BalasPadam
  10. hehe... betol2..setuju.. lagi satu sempoi dan keras tak apa yang penting bermakna dan mudah difahami.. bukan macam tulisan saya.. lain maksud lain yang difaham.. nampak sangat kelemahan saya... iskkk...

    BalasPadam
  11. ashrafi:takpe,kite same2 blaja dari kesilapan...:)

    ade,cume taip name epul azimi je kt carian...:)

    BalasPadam
  12. hahahak , takpe kot .
    die tue , biarlah .
    kejap je tu . hahahak .

    BalasPadam