Selasa, 18 Mei 2010

INI KAMERA BIKIN AKU GILA

Share
Selamat malam semua....:)

Malam tadi aku dan pemandu a.k.a salah seorang abang aku pergi ke sebuah gedung beli-bedah kat bandar kuantan.Dengar kata masa baca kat flyer tertulis promosi kamera digital.Aku dari sebulan lepas dah memang tengah gila dengan kamera ni.Kalau tak dapat DSLR tu yang cabuk pon jadilah asalkan tangan yang tengah gatal ni dapat snap gambar..tak gitu.....hehehe

kalaulah aku dapat pakai,memang naiklah saham.....hahahak

Disebabkan henpon mewah aku Iphone 3G(riak sungguh)dah rosak so aku dah tak boleh nak snap2 gambar diri sendiri yang agak kacak dan sopan ini.Aku tak tau lagi bila aku ada masa nak pergi hantar baiki telefon tu,badan ni bukannya rajin sangat bab2 nak memperabihkan duit ni......hehehe

Semalam kakak aku baru beli henfon yang baru tapi tak payah lah aku tunjuk kat sini takut nanti korang kata aku berlagak lah pulak kan.Dia trade in henfon tu ngan E63,katanya E63 tu dah old skool.Ceh,berlagak tunjuk kat aku,mentang2lah henfon aku dah rosak,takpa nanti aku beli blackberry baru dia tau...........hahahaha

Ok,berbalik pada cerita kamera itu tadi,petang tadi masa aku baca dalam flyer iklan memang taknak kalah,memang terbaek dari pasar malam bak kata melz.Gambar belah depan berkilat,tempat flash bersinar2 bak Retro At Sinar(lari tajuk).Power dia 10 megapixcel dan harga pon boleh lah tahan......

Tapi bila aku fikir2kan balik,takkan kamera yang merujuk pada gambar tu tadi harga dia sebegini murah.Yelah,gambar macam harga RM1000 lebih tapi harga sangat2lah membahayakan yakni murah giler der.Sebab tu aku excited atau gumbira bila dapat tau kamera yang aku idamkan selama ni sudah akan mampu aku miliki.....hehehehe

So dengan perasaan yang berbaur gumbira,hati yang senang,pakaian yang kemas,kasut yang baru dipolish,ketiak yang dah dicolek dengan doedorant dan rambut sikat belah tepi aku melangkah keluar dari rumah dengan seribu sebelas harapan supaya kamera tu jatuh ketangan aku hari jugak.......hoyeahhh

Dan pabila sampai,aku bertanya dekat jurujual tu tentang promosi jualan kamera tu dan bila dia tunjuk kamera tu aku rasa nak tempeleng diri sendiri,jurujual dan sapa yang buat flyer ni.Apa yang aku boleh cakap tentang kamera tu seperti berikut:
1:)jauh panggang dari api.....
2:)indah khabar dari rupa........
3:)sudah gaharu cendana pula sudah garu berkurap pula(eh?)......hehehe

Kat sini aku ada sediakan sedikit gambar kamera pada zaman2 dahulu kala so enjoy it ok....:)

amacam,cantik tak kamera tu?siap ada mangkuk untuk isi sup lagi.....hehehe

yang ni macam kepala lori pon ada daa.....hehehe

yang ni kepala lori warna kelabu....hehehee

yang ni aku rasa standart sikit la......hehehe

ni bukan kamera,ni meriam peluru berpandu ni......hehehe

mickey mouse versi old skool...hehehe

Oklah,tu je yang aku nak tunjuk kat korang tapi hati ini masih lagi terasa cuak dan bengang tahap rasa nak nyanyi lagu bengang akim af7 tu.Tapi nak buat camner kan,dah tak dak rezeki dan mungkin yang ni tak sempat,yang lagi baik dan hebat akan datang untuk aku,sapa tau tu semua kuasa tuhan kan...insyaallah......amin...........:)


16 ulasan:

  1. sama ar ngan aku...bila dah jadi blogger ni teraso gak nak ada DSLR...tp apakan daya...duit xada..emmm...xkan nak harapkan kamera tora kot...wakakaka

    BalasPadam
  2. aku bercadang nak buat kelas fotografi dalam blog aku nanti..tapi tunggu aku cuti..so aku akna kongsi bersama apa yang aku belajar dalam kelas fotografi dalam senibina aku..hehe..senang je,tinggal salin balik nota..hahaa..aku pakai dslr d90.

    BalasPadam
  3. miro:tulah,impian semua org tu....heheh

    sendra:wah,ko ni baguslah,tak membuang masa...hehe
    cam mahal je dslr d90 tu.:)

    farid:kenape yunk?.....:)

    BalasPadam
  4. terasa nak kamera lama tu darpada DLSR tu. hahaha.. xD

    BalasPadam
  5. kumpul duit byk2...beli slr yg mahal skali tuh.....

    BalasPadam
  6. mai:nak buat ape,nk lempar kt anjing ker?........

    kak cdot:insyallah.:)

    BalasPadam
  7. wakakakkakaka ..
    camera dulu2 kala
    lempar kat farid pon
    cnfirm x pecah!



    >>____<<

    BalasPadam
  8. trolling ke dude?
    gyahahahha
    all was replied~
    silelarh justify~

    BalasPadam
  9. frodo:farid kebal,tgk perut dh tau....heheh

    hellioz:aku mane de rage kt ko,just komen dari blogger ke blogger,kita sama2 berkongsi idea dan pendapat masing2 kan?jgn banned aku sudah.....hehehe

    BalasPadam
  10. akupun gilak sma itu Nikon...

    BalasPadam
  11. mr bean:jom sama2 gilak sama ini nikon..hehehe

    farid:sayang ko...;)

    BalasPadam
  12. hahahak ,
    nasib kau la epul , asal dgn kamera tu , asal kau tak ambik gambar kamera tu guna kamera kau , haa , kan dah belit lidah kau nk bace komen aku , hahahak .

    BalasPadam
  13. lebih dari cium pon aku boleh......

    BalasPadam