Khamis, 28 Januari 2010

NI APE KES NI

Share
Dalam banyak-banyak perangai manusia, ni lah salah satunya yang paling aku tak berkenan.Lebih -lebih lagi kalau orang tua yang buat perangai bangang camni.Ni tengah marah ni.Nak tau pasal ape,meh aku stori skit.



Ada sorang tua ni datang masuk kedai aku cam belagak je.Yelah datang ngan bos die so bajek die best la tu.Tak sedo diri btol orang tue ni cam la keje pangkat beso,gaji mahal,gi keje kalau bawak mesedis ke,bmw ker take la.Ni cume bawak motor kapcai buruk je.Kalau naik kete pun kawan die punye.Blah la..



So skang ni aku bukan nak citer pasal ape die naik time gi keje tapi pasal perangai die yang aduss... bisa membuatkan hati yang lembut ini jadi ganas tau.



Ari tu cam biase die datang ke kedai tapi tapi ramai gak..mungkin bos die kot coz semua pakai smart je.So lepas order minum makan sembang2 belagak2 cam nak bagi orang sekeliling kagum sangat tu orang tue ni pun tiba2 gi ke dapur then bisik2 kat mak.Aku yang tertanya2 pun tanye kat mak pasal si tue tu bisik kat mak then mak kate die nak utang pasal tu senyap jetapi kalau bayar kash menjerit2 panggil..kan? .Aku kate kat mak pasal ape bagi die utang coz dulu pun penah utang tapi lepas sebulan baru nak bayar tu pun di turut berkali2.Tapi dalam hati aku rase kelakar jugak sebab tak terpikir ade jugak orang camni erk.Yelah cakap cambest je cam kaye je tapi berutang dah la nak belanja kawan2 pun berutang.Ape die ingat kite ni ambik free ke barang kat market.Tapi aku rase beruntung gak sebab boleh belajar banyak pengalaman dari situasi cam nicuma kalau ramai sangat yang buat camni boleh bangrap mak aku.dan seperti yang aku kate after a month baru die datang bayar balikSo,moral of the story cukup la kite percaye orang tu hanya sekali sebab kalau percaye lagi makne nye kene pijak la kite selalu(ditujukan untuk mak yang suka sangat percaye kat orang)..hehe
Notakaki:cuba teka kenape orang potong pokok pakai gergaji?ha..teka
Jawapan:tak kan nak pakai sudu kot..hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan